pühapäev, 1. märts 2015

Imeline Pariis!

Tere taas! x

Neljapäeva hommikul varahommikul pakkisin oma kodinad kokku ning asusin Pariisi poole teele. Õigemini asusin esmalt Herentalsi poole teele, seejärel Lauveni ning siis juba YFUga Pariisi :D

Väga mega super tore oli üle pika aja kõiki yfukaid koos näha <3 Meie grupp on iga korraga aina pisem ja pisem, sest iga korraga on kellegi vahetusaasta lõppenud. Mitte et nad oleksid mida halvasti teinud ja programmist välja visatud, vaid nemad tulidki Flandriasse ainult mõneks kuuks. Esialgsest 36 liikmelisest grupist (võin inimeste arvuga ka veidi eksida), on praeguseks saanud 23 liikmeline grupp, mis peaks nüüd aasta lõpuni nii jääma.

:D Igatahes, tagasi Pariisi juurde, saime kõik neljapäeva varahommikul Leuvenis kokku ning asusime siis bussiga Pariisi poole teele. Bussis vaatasime filme, jutustasime maast ja ilmast ning õppisime Valentine'i abiga prantsuse keelt :P
Pariisis ulatas Valentine mulle suure kaardi ning kingikoti :D <3 nii mega mega armas, et ma ei väsi sellest kirjutamast :D

Olles oma asjad hostelisse ära pannud, saime kokku Wallonia õpilastega (nemad teevad oma vahetusaasta Belgia teises osas). Ka Triin oli seal :D
Üsna ruttu anti meile ülesanne moodustada neljased grupid, kus oleks pooleks õpilasi mõlemast yfu-st ning anti kätte mõne hoone nimed, mille juures originaalse pildid pidime tegema. Minu ja Valentiniga olid ühes grupis 2 poissi, kes õnneks Pariisi juba üsna hästi teadsid, seega läks meil nende hoonete otsimine käbedalt ;) Ka pildid tulid üsna originaalsed ning jõime võidust väga napilt ilma. Võistluse võitis Triini grupp.
Linnamäng sai läbi täpselt õhtusöögi ajaks, seega jätsime Wallonia õpilastega hüvasti ning asusime head ja odavat söögikohta otsima. Leidsimegi siis ühe kohviku, kus tundus esialgu maitsev toit ja väga hea teenindus olevat, tehti kõigile komplimente, anti tasuta joogid, paigutati lauad täpselt meie soovikohaselt jne. Tuleb tõdeda et see pitsa oli üsna okei, aga niipea kui olime oma toidud tellinud, istusid töötajad kuhugi nurga taha, telefonidesse, küsimustele ei vastanud ja kui vastati siis üsna üleolevalt. Kui olime ilusti söömise lõpetanud, tuli üks teenindaja ja sõna otseses mõttes lükkas meid kohvitust välja, samal ajal valjult hüüdes "go, go, go, fast, fast, FASTER!!!".
Nojah, vähemalt põnev kogemus :P

Õhtupimeduses käisime yfuga mõõda imelisi Pariisi tänavaid jalutamas, jalutasime armu-sillal ning Louvre juures. Veidi ette rutates, iga päev nägime vähemalt ühte fotosessiooni, küll Louvre juures, Eifeli torni lähistel ning kirikute juures.

Hostelisse tagasi jõudes olime kõik omadega täiesti läbi ning tavapärasest yfu üritustest erinedes, puudus seekord isegi ühine õhtune/öine istumine.

Hommikul vara peale kiiret hommikusööki läksime Eifeli torni juurde. Meie peamiselt liiklusvahendiks oli metroo, juba esimesel päeval jagati meid metroo gruppidesse, mis terve Pariisi aja väitel koos oli. Igatahes, sõitsime Eifeli torni juurde ning minule oli see oddatust palju ilusam ja suurem :D Tõeliselt imeline! <3 Vihmase ja tuulise ilma tõttu ei olnud seal eriti rahvast, seega saime kohe torni minna. Treppidest pea-aegu tippu jalutamine oli omaette väljakuste, eriti nii kõrge, koos tuule ja vihmaga ning alla kukkumise hirmuga (kuigi alla kukkumise võimalus puudus). Üleval oli vaade ülimalt ilus <3 Pariis on ise nii ilus ning koos heade sõpradega tundub kõik nii-kui-nii ilusam, nii et kõik need ilud koos on sõnuseletamatult ilus ja imeline <3 :D
Tornis olid ka erinevad Eifeli torniga seotud tahvlid. Näiteks tahvel maailma kõigeimate ehitistega, piltidega torni ehitamisest, infotahvel sellesk kui tihni torni värvitakse, kui kõrge see torn on jne. Ühel sellisel tahvlil olid ka filmid, mis kuidagi Eifeliga seotud ning näidati ka klippe nendest filmidest, seal hulgas oli ka Eesti film "Eestlanna Pariisis"! :D
Veel üks asi, mis mulle selle torni juures meeldis, oli see, et igal korrusel on paar ringikest "place to kiss" <3 :D armas eks?! :D
Torni keskel on ka klaasist põrandaga piirkond :D

Peale torni külastust läksime shoppama ja sööma ühte linna modernseimasse piirkonda ja suurimasse kaubanduskeskusesse. Üsna ruttu sai meile selgeks, et parim otsus on oma söögikorrad Quick-is või mc-is veeta :P

Peale seda läksime Triumphi kaare juurde. Paar tugevamat võtsid ette ka külastuse kaare tippu, kuid enamikele oli juba Eifeli treppidest jalad täiesti läbi, nii ka minul ning Triumphi trepis oleksid liiga suureks koormuseks olnud. Seal samas anti meile aeg niisama ringi vaatamiseks ja suurel shoppingi-tänaval jalutamiseks. Alustasime tänavat koos suure grupiga, seejärel otsustasid mõned kuni vaba aja lõpuni kohvikus istuda, mõne aja pärast veel paar ning üsna ruttu olime Por-iga (Tai tüdruk) kahekesi. Käisime ka Disney-poes :D kahe korruseline, tihedalt muinasjuttu täis. Sealt leiab tõesti kõike, suured kaisukad, kohvrid, kortüümid, kotid, sööginõid jne. Muidugi oli kõik super kallis, kuid vaadata oli tõesti väga-väga ilus ja armas :D
 Por <3

Vihma ja tuulega võideldes läksime kiirel sammul tagasi Triumphi juurde, sest aeg oli lennanud suure kiirjusega. Põikasime kiirelt ka mc-ist läbi ning kiirjustasime siis edasi. Kui kõik olid koos läksime tagasi Eifeli juurde, et seda ka pimedas näha. 8-st kuni 8:10-ni teeb torn ka pisikese valgus-show <3 Nägime ka selle ära ning see oli tõesti sõnuseletamatult ilus <3 <3 <3 Pildil ei ole see isegi natukene nii ilus kui päris elus.
Linnas käivad ringi ka tohutult palju kauplejaid, kes illegaalselt kohalikele turismi-nänni püüavad müüa, eriti pimedas. Nad tulevad mitmekesi ja korduvalt sinu juurde "5 for 1 euro, 5 for only 1 euro".  Kui siis mina ühega Eesti keeles ja Karolyn teisega portugali keeles rääkima hakkasime, olid mehed nii segaduses et otsisid teise asukoha ning peale seda ei tüüdanud meid (ainut meid kahte) enam keegi :P
Valentine (Wallonia), mina, Misano (Jaapan)

Seekord hostelisse tagasi jõudes kujunesid sujuvalt, kuid üsna kiirelt 3 rühma: wifi-rahvas, Latiinode pidu all korrusel ning ülejäänud, kes mängisid kaarte ja muljetasid niisama, mina ja Por olime viimases ;)

Kõigil on mõtlemine juba nii flaami keeles, et kuidas ka ei püüaks, ikka tuleb flaami keel sisse :P Seega kui hostelis või ns linna peal keegi meilt midagi küsis või küsisime ise, siis tuli kõik ainult flaami keeles. Isegi Valentine, kelle emakeel on prantsuse keel, ei rääkinud prantslastega mitte prantsuse keeles, vaid tegi algust flaami keelega :D Imelik, aga tõsi. Ka minu ja Lisanna (teine võp eestist flandrias) jutuajamine on üsna flaami keelne, viimaseks päevaks oli eesti keel taas hea, aga enne seda jutustasime mõtlematagi flaami keeles ;)

Eelviimasel päeval oli meid ilmaga õnnistatud ning vihm oli järele jäänud :D
Sel ilusal päeval käisime Louvre muuseumis. Teadsin, et see on suur, aga et nii suur, seda ei osanud küll arvata :D Kiirelt paari kuulsama kunstitöö vaatamiseks on üks päev hea, arvestades ka seda, et seal on kohvik ning saab väikse pausi teha. Aga kogu muuseumi erinevate ruumide külastuseks tuleb kindlasi vähemalt nädalake varuda. Kavatsen seda kindlasti kunagi tulevikus teha. Sel päeval nägime aga ära "Mona Lisa", "Mílose Venus-e" ja veel palju palju muud :D
See muuseum on tõesti imeline koht ning ma olen mega õnnelik, et me seal YFUga käisime :D

Peale muuseumi-külastust seadsime sammud kuulsa kunsti-piirkonna poole. Imeliselt kaunis linnaosa Pariisi künkal, kus kunst ja maalimine on kõikjal <3
Jalutasime seal ringi ning nägime ühte ilusat pulma <3
Kuna olime paljust kõndimisest ja treppidest väga väsinud, siis istusime pikka aega kohalikus kirikus ning saime üksteise riikide usulise poole pealt palju targemaks, see on tõesti väga-väga põnev teema :)

Jätkuvalt, kuna kõik olid mega väsinud ja jalad kõndimisest valudas, siis läksime peale väikest jalutuskõiku ja söömist otse tagasi hostelisse. Seekord olid ainult wifi-rühm ja kaardimängi ja niisama jutustamise rühm, sest uskuge või mitte, aga ka latiinod olid väsinud!!

Pühapäeval pakkisime oma asjad kokku ning veel enne lahkumist tegime ühe turistliku külastuse. Jahunesime kahte gruppi: ühed, kes soovisid näha mingit kirikut (väga piinlik, aga kahjuks ei tule mini praegu meelde) ning teised (sh mina) kes külastasid Père-Lachaise kalmistut. See kalmistu on kuulis oma suurte ja uhkete haudade/hauakivide/hauaplatside ning sinna maetud kuulsuste poolest. Kuna aega oli vähe ja plats on meeletult suur, siis nägime vaid paari üksiku kuulsuse hauaplatsi. Kuis see oligi piisav, sest olime üsna väsinud ning need, kelle platse tahtsime väga näha nende omad sai nähtud. Muidugi nägime veel teiste "tava-inimeste" suuri hauaplatse, küll oli sinna tehtud surnu skulptuur, kull oli ehitadus mini-kirik, kuhu sai sisse palvetama minna ja veel palju palju muud. Kõige erilisem selle asja juures on see, et üks selline suur plats on üldiselt vaid ühele inimesele (muidugi oli ka üksikuid erandeid) ning järjekord inimestest, kes soovivad saada maetud just sinna surnuaeda, on rohkem kui 5000 inimese pikkune. Seega tuleb enne olla juba päris mitu aastat surnud ning alles siis mitme aasta pärast maetakse sinna surnuaeda ümber vms. Iga teatud aja tagant tehakse surnuaed tühjaks, hauad maetakse ümber, et uued inimesed saaksid uue "tühjendamiseni" sinna maetud olla.
Vaatamiseks oli see kalmistu meeletult võimas! Nägime ära ka Oscar Wilde'i kuulsa haua. Vaatamata selle ümber ehitatud klaasist kaitsele, on siiski mõned naised leidnud võimaluse, et skulptuurile oma musi anda. Käisime ka Edith Piaf'i, Jim Morrisoni, Georges Bizet' ja F.Chopin'i hauaplatsil.
Oscar Wilde

Edith Piaf

Jim Morrison

F.Chopin

Seejärel üks mõnus päikselin mc-i külastus ning siis tagasi Belgia poole teele.
Sai (Tai), mina (Eesti :D), Valentine (Wallonia)

Carolina (Kolumbia)

Tagasitee möödus kõigil peamiselt magades :D

Need neli päeva Pariisis olid tõeliselt imelised <3 <3 <3

Groetjes, Hele xxx

1. Lihtsalt pean ära mainima, et Brasiilia tüdruk Karolyne on siit minu piirkonnast, ühe mu kõige kallima sõbranna sõbranna. Isegi facetimes paar sõna vahetanud, mainis, et sai Eesti šokolaadi maitsta AAS'il :)