reede, 1. mai 2015

Vaheaeg ja esimesed nädalad koolis

Terekest!

Meie 2 nädalat vaheaegaon nüüd juba paar nädalat läbi.
Need kaks nädalat läksid kui linnu tiivul, see ei jõudnud veel alatagi, kui juba läbi sai. Kuid nagu ikka, tegutsedes lendab aeg kiirelt.

Niisiis,

Eelmises postituses kirjutasin küll täpsemalt kuni vaheaja esimese esmaspäevani, kuid annan uuesti kiire lühiülevaate.

Laupäev: Brüsselisse turistiks koos Paula ja Por-iga, ühest otsast teise ja tagasi, jäin Paula juurde ööseks

Pühapäev: Jätsime Paula lihavõtteis tähistama ja tegime Por-iga Brüsselis comic-walk'i

Esmaspäev: Tähistasime perega lihavõtteid

Nüüd jätkan täpsemalt kirjutamisega ;)

Teisipäev: Käisime Paula (Saksamaalt), Por'i (Taist) ja Sai'ga (Taist) Leuvenis. Selleks päevaks oli ilm juba täiesti ilusaks läinud ning saime ilusti selle päiksepaistelise ilmaga imelist linnatuuri teha. Sai elab Lauvenis ning pidi meile linnas ringkäigu tegema, kuid tuli välja, et mina tean linnakest juba paremini kui kohalikud, ehk siis juhtus juba üsna alguses sujuvalt nii, et giidiks sain mina :D
Lauven on Belgia Tartu, ehk siis õpilaslinn. Igal pool on suured ja ilusad koolid/ülikoolid ning linn on tuntud ka oma suure raamatukogu poolest. Käisime ka seal korraks see, kuid kuna see oli õpilasi täis, kes rahus õppida tahavad, siis otsustasime väga ruttu tagasi välja minna. Kuid võimas oli see küll :D
:D Muidugi meeldib üliõpilastele ka pidutseda, seepärast on linnas ka väga palju väiksemaid kohvikuid/baare ning ka Euroopa kõige suurem baar! :D
Tegelikkuses ongi see pea kõik, mis selles linnas turistidele vaadata on, kuid käisime linnas ka niisama ringi, vaatasime paari suuremat ja tähtsamat kirikut ning otsisime ka Tai toidu poodi :D Sest meie kaks Tai tüdrukut igatsesid väga oma toitu :D Saan neist täielikult aru, neil võib ikka väga raske olla ilma Tai toiduta, sest see on ikka täielikult erinev. Poodi minnes ei osanud mitte midagi isegi kasvõi proovimiseks võtta, sest ma lihtsalt ei saanud aru mis asjad need on. Ainukene tuttav asi oli riis ning see oli tõesti väga väga suurte kottidega ;) Kui enda arust ka teise tuttava asja leidsin, tavalise pesuseebi, siis ei olnud mul siiski õigus. Tegemist ei olnud mitte seebi, vaid bambuse suhkruga. Ma ei kujuta tõesti ette, mida ma teeksin, kui ma oleksin vahetusaastal hoopis Tais ja ma peaksin sealt toidupoest midagi söögiks ostma.


Peale seda ilusat päeva läksin tagasi koju ning hakkasin kokkama :D Pelmeene :D Olin teisipäevast kuni reedeni üksinda kodus, sest pere läks mere äärde veeparki puhkusele, otsustasin koju jääda, sest vahetusaasta läpuni on vaid paar kuud ning nüüd tuleb tõesti iga päev nii palju teha/näha/nautida kui võimalik!
Niisiis, olin oma kokaoskustega üksi :P uskuge või mitte, aga mu oskused juba paranevad (vaikselt, kuid siiski)

Kolmapäev: Käisin paari sõbrannaga koolist Antwerpenis :D Koos Marieke ja Lien-iga :D xxx Ilusa ilmaga selles imelises, juba koduseks saanud linnas koos oma parimate sõpradega! <3 <3 <3 Lihtsalt PARIM!!! :D xxx

Neljapäev: Jällegi võtsin bussi ja sõitsin, üllatus-üllatus, Antwerpenisse! :D Seekord Erline, Charlotte' ja Jarne'ga :D <3 Üks igati lõbus suvine päev koos oma kõige kallimatega <3 xxx
Algul plaanitud sleepover Charlotte'i juures jäi ära ning jäi ära ka algul plaanitud reis randa. Kuid see-eest sain hilisõhtul kirja oma hostvanematelt, et nende viimane puhkusepäev rannas nendega veeta :D :D xxx
Ehk siis:

Reede: Perega rannas puhkamas <3 Sel korral ärkasin juba väga väga väga vara hommikul ning sõitsin Blankenberge'. Rongijaama jõudes oli mu perekond juba seal ning see oli nii armas kui Mathis jooksuga minu juurde tuli ja suure sooja kallistuse andus <3 <3 <3 Suurepärane algus suurepärasele päevale ;)
Niisiis, nagu juba aru võib saada, siis ilmad läksid aina ilusamaks ja ilusamaks, seega saime meiegi sel päeval suvemõnusid juba täiel rinnal nautida ning käisin sel aastal ka esimest korda jalgupidi vees ära :D
Belgia rannad on tõeliselt imelised, Eesti omadest täiesti erinevad :D Kohe vee ääres on suured teema-platsid, kus saab erinevate teemadega platsidele minna ja seal mingi raha eest endale istumiskoha osta jne. Samuti on pea kohe vee ääres, üle tee, väga-väga palju kohvikuid ning muidugi jäätiseputkasid, Kohvikud asuvad suurte korterite alumistel korrustel ning neid kortereid on seal ikka väga palju. Täpselt nagu mingist lõunamaisest filmist välja tulnud rand :D <3 <3 <3
Rand oli just eriti imeline ka selle pärast, et Blankenberge on üks turistlikuimaid randu Belgias, ehk siis pikemad puhkused planeeritakse just seal. Seepärast on rannaäär tehtud just eriti turistlikuks ning teemapaiku on väga-väga palju. Selleks, et mitte mingis 'teemas' istuda tegime ühe ilusa jautuskäigu ranna teise poolde :D
Kui olime juba esimesed liivalossid valmis saanud, jalgupidi vees käinud ja veel päris pikalt puhanud, käisime ka niisama randa uudistamas. Ehk siis käisime selles vette ehitatud suures ehitises (ma tõesti ei oska sellele mingit mine anda, vaata pildilt) ning jalutasime mööda rannaäärt ning majadetagust piirkonda, ehk siis ns linnas. Seal oli väga suur ja ilus sadam jne :D
Tagasitee koju meenutas mulle väga minu esimest päeva Belgias! Olime terve perega koos autos, sõitsime pika teekonna, ilm oli ilus, mängisime neid pisikesi mänge, mida me alati teeme kui autos oleme (007 ja sõrmemäng), Jochen tegi I-pad'iga pilte ning sõitsime mööda teed, midamööda ma varem polnud sõitnud ning hostvanemad seletasid mõnda paika, millest mööda sõitsime! Vahe on aga selles, et aasta alguses oli mul veel terve aasta ees, kuid nüüd on mu vahetusaasta juba üsna lõpusirgel.


Laupäev: YFU kultuuriline söömine. Ehk siis kõik kohalolijad pidid midagi oma isamaalist söömiseks kaasa võtma, mina võtsin kaasa präänikuid :D Sinna ei tulnud eriti inimesi, sest see oli üsna halva koha peal, kuid siiski oli väga tore :D
Õpilastest olid kohal vaid Mine (Tai'st), Deft (Tai'st), Jolie (USA'st). Oli ka vahetusvabatahtlik Franzi :D

 Kohal oli ka vabatahtlikuid, kes üht-või-teistmoodi Eestiga seotud olid (siiski olid nad kõik Belglased ;)) Tuleb välja, et maailm on ikka väike, ehk siis üks vabatahtlikkest oli minu Eesti tädi naabri vahetusõde. Ehk siis minu eesti tädi naaber (kelle tütart ma olen muideks hoidnud) oli vahetusaastal Belgias, kus tema vahetusõeks oli nüüdne yfu vabatahtlik :D Ja nende parim sõbranna siin Belgias oli ka nüüdne vabatahtlik, kelle nüüdne üks väga-väga headest sõpradest oli vahetuema ükele Eesti poisile. Ja see poiss tuleb neid ka Belgiasse külastama, aga täpselt siis kui mina olen juba tagasiteel Eestisse. Kuid maailm on ikka veel väiksem kui ainult need paar juhtumit. Igatahes nendel kahel vabatahtlikul on veel üks ühine sõbranna, kes oli yfu Belgia esimeses laagris minu rühmale flaami keele õpetaja. Ja see sõbranna on nüüd hostema ühele Brasiilia tüdrukule, minu siinsele heale sõbrannale  (oluline meeles pidada!). Eestist on üks tüdruk praegu vahetusaastal hiigelsuures Brasiilias ning tuleb välja, et ta on vahetusaastal just seal piirkonnas, kust on pärit Karolyne ja neil on ühine parim sõbranna. Eesti tüdruk Brasiilias ja meie Karolyne on ka nüüd sõbrannad. Niisiis: Eestist pärit tüdruk on praegu vahetusaastal Brasiilias ning tal on tuttav, kes on praegu vahetusaastal Belgias, kellel on hostema, kes oli laagris minu keelegrupi õpetaja ja kes on hea sõbranna nendele vabatahtlikele, kes on head sõbrad minu Eesti tädi naabrile, kes on muidugi väga hea sõbranna minu tädile, kes on MINU tädi!!! Kirsiks tordil on see, et minu hostema käis koos Tessa'ga (selle vabatahtlikuga, kes oli väga hea sõbranna minu Eesti tädi naabrile ja tema vahetusõele) koos vahetusõpilaseks saamise katsetel, ehk siis nad teavad üksteist ;) How cool is that?!
Veel paar näidet sellest kui võike on maailm:
* Minu siinne üks parim sõbranna on ainuke vahetusõpilane Kolumbiast ning tal on Kolumbias hea sõbranna, kes käib samas klassis terves Kolumbias oleva ainukese Eesti vahetusõpilasega!!!
* Kes minu varasemaid postitusi on lugenud peaks juba teadma, kes on Valentine, sest tema on tüdruk, kellega ma enamik ajast Belgias ringi seiklen. Igatahes on Valentine praegu vahetusperes, kelle eelmine vahetusõpilane oli poiss -üllatus üllatus- Eestist!
* Võib-olla mäletate ka Kaisat, ta oli pool aastat Erasmuse programmiga Belgias, ta oli mulle kui suur õde <3 <3 <3 Ja Kaisa päris perekonnas Eestis oli vahetusõpilane Saksamaalt (sel aastal kui Kaisa veel eestis oli, ehk siis aasta enne seda kui mina Belgiasse tulin). See tüdruk Saksamaalt käis nüüd, kui Kaisa Belgias oli, siin Belgias ja ka mina sain temaga kokku. Niisiis meist said sõbrannad. See tüdruk rääkis mulle, et ta igatseb väga oma sõpru vahetusaastast Eestis, eriti ühte tüdrukut Belgiast, sest nad veetsid väga-väga palju aega koos ja olid super head tuttavad. See tüdruk Belgiast on nüüd juhuslikult kontaktisik Lisannale. Mina ja Lisanna oleme ainukesed vahetuõpilased Flandria piirkonnas. Ka mina tean lisanna kontaktisikut, sest ta oli ka yfu esimeses laagris. Lisannalt küsides tuli välja, et Eestis elab ta Tartus. Uskuge või mitte, aga ka Kaisa elab Tartus!
Mul oleks veel väga-väga-väga palju selliseid näiteid ja mitte ainult Eesti-Belgia-Saksamaa-Brasiilia-Kolumbia vahel, aga ka Türgi ja Dominikaani vabariigi ja veel paljude teiste riikidest tulevate inimeste vahel! :D Uued tutvused ja uued reisid toovad kogu maailma üksteisele lähemale :D

Praegu aga minust ja minu siinsest vahetusaastast Belgias:

Pühapäev ja esmaspäev: Kuna olin vaheajal külmetada saanud, siis olin 2 päeva haigena kodus ja ei teinud pea midagi. Esimene päev ainult magasin ning teisel lugesin hulgaliselt flaami keelseid lasteraamatuid.

Teisipäev: Käisin Marieke'ga Mechelen'is :D

Kolmapäev: Jällegi rannas <3 Seekord koos teiste yfu õpilastega, Paula, Nicole'i ja Valentine'iga :D Kuna oli vaheaeg ning see päev oli terve vaheaja kõige soojem päev (see oli juba ette teada), siis oli nagu juba arvata kõik bussid ja tongid täis. Tänu suurtele rahvamassidele jäingi ma ühest rongist ilma, kuid juba üsna varsti tuli teine (see, kus Paulagi oli ;)) ning õnneks oli seal veel väga veidi ruumi (kuid siiski paksult inimesi täis). Juba üsna lõpppeatuse lähedal saatis Paula mulle sõnumi "Heb je korte shorts aan?", ehk siis "Kas sul on lühkarid jalas?". Algul arvasin, et ta teeb nalja, kuid ... kõik meie targad vahetusõpilased (nii Paula, Valentine kui Nicole) olid tulnud jaki ja pikkade teksapükstega!!! Igaks juhuks mainin et väljas oli +25 soojakraadi ning ilm läks veel soojemaks!! :P Õnneks olid minus seljas ikka suvised sevariided :P
Kui olin teised selle suure rahvamassi hulgast üles leidnud, läksime jooksuga randa :D Seekord Oostende'sse, mitte nii turistlikku ning rohkem niisama lebotamiseks mõeldud rand ;) Ehk siis puudusid teemapaigad ning ka kohvikuid ei olnud nii palju, kuid see-eest oli rannaäär vaba :D Kuna ilm oli lihtsalt suurepärane, siis otsustasime, et veedame oma päeva niisama rannas lebotades. Käisime vees (siiski ainult jalgupidi, kuigi mõned teised hullukeses käisid ka täiesti ujumas!), võtsime päikest, jalutasime veekohale ehitatud ilusal sillal ning nautisime jäätist :D <3
Päev möödus imekiirelt ning enne kui arugi saime, oli juba aeg tagasi minna. Ka teistel rannalistel oli aeg koju minna, ehk siis rongiliiklus oli täielikult graafikust väljas, minu esimene rong jäi 45 minutit hiljaks, seega jäin ka järgmistest maha, kuid peale pikki seiklusi rongide ja bussidega sain siiski ilusti ja turvaliselt koju ;)

Neljapäev ja reede: Sain hommikul Turnhoutis kokku Lisannaga :D sõitsime koos Antwerpenisse ning külastasime loomulikult ka põhja-euroopa toidupoodi ;) Õhtul tulime minu juurde, küpsetasime küüslauguleibasid :D ning tutvustasin Lisannale Eesti kultuuri, ehk siis vaatasime filmi "Mandariinid". Uskuge või mitte aga ta ei olnud näinud nii "Mandariine", "Seenelkäiku" kui ka "Kertut" :D Väiksema üllatusena tuli see, et ta ei olnud näinud lastefilmi "Veepomm paksule kõutsile" <3 -meenutab mulle suvesid Saaremaal <3 <3 <3 Niisiis pidin teda selles suunas veidi harima ;)
Esimese õhtu lõpuks olid meil mõlemal lõualihased valusad ja meid tabas peavalu. Seda kõike eesti keele pärast. Sest eesti keelt rääkides tuleb suud teisiti liigutada (see pani lõua valutama) ning eesti keelt kuulates tundus see nii võõras, et panu pea valutama. Omaenda heaolu huvides tuli jutu sisse ka veidi flaami keelt ;)
Lisanna jäi minu juurde ööseks ning järgmisel päeval läksime jällegi Antwerpenisse, Lisanna ostis natuke Eesti toitu kaasa ning seejärel külastasime Antwerpeni väiksemaid tänavaid ning käisime väga lahedates poodides, millest mul enne õrna aimugi ei olnud :D Õhtul tuli Lisanna veel paariks tunniks minu juurde ning siis tulid ta vanemad talle järgi :)

Laupäev: Käisime Paula ja Nicole-iga Wijnegem'i schpping center'is. See on Euroopa vist üks suurimais ostukeskuseid, sest paar aastat tagasi sai see ka mingi suure auhinna ja veel nüüdki (2015) oli sellest ajalehes mingi artiklike ;) Kuna see ostukeskus oli nii suur, siis oli neil ka kaardid ning külastajad käisid ringi kui turistid, kaardid käes ja kontrollimas, kus nad hetkel asuvad ja kuhu edasi peaks minema :D
Õhtul käisime veel korraks Antwerpenis, sest ka sakslased (Paula ja Nicole on mõlemas Saksamaalt) tahtsid seal põhja-euroopa poes käia ning minagi ostsin paar purki Rossolnikut kaasa, et siis millalgi oma perele teha :D

Pühapäev: Selle päeva lõunal tegime perega selle aasta esimese grilli-päeva :D
Kuna olen Belgias väga palju juurde võtnud ning siia tulles lõpetasin ka spordi tegemise ära, siis on mu ilusatest kõhulihastest saanud üks ühtlane raseda-kõht. Kuna suvi on lähenemas, siis otsustasin et hakkan sportlikuks. Seega veetsingi pühapäeva grillijärgse aja sportides. Käisin jooksmas ja tegin niisama veidi trenni. Õhtul käisin veel tiiru meie koeraga jalutamas ;)

Sellega sai see imeline vaheaeg läbi, nii kiirelt!

Vahepeal on olnud ka juba 2 nädalat kooli.

Koolinädala esimesel kolmapäeval käisin koos mõne AFS-i võp-iga Turnhoutis. Seal olid armas Camilla (Dominikaani vabariigist), Ilayda <3 (Türgist), Eleonora (Itaaliast) ja Cody (Tai'st) :D Väga-väga lahe oli kõiki üle pika aja näha <3 :D Kuigi Camillaga olin koos ka Esmaspäeval ja Teisipäeval, sest me käime samas keelekoolis ;) xxx

Reedel ei käinud ma küll teises linnas või midagi sellist, aga see päev oli siiski väga eriline <3 Nimelt olin ma sellises erilises paigas nagu kodu, minu Belgia kodu <3 Ja olin koos väga eriliste inimestega, oma perekonnaga <3 Kohe koolist koju jõudes tuli Maithe minu juurde ja küsis, kas ma tahaks temaga ise tantsu välja mõelda :D :D :D Muidugi olin ma nõus, sest ma armastan tantsimist väga-väga ning Belgiasse tulles ei tegelenud ma sellega (kui välja arvata need paar korda kui koolis kehalise tunnis tantsisime) :D Seega hakkasime oma tantsukava mõtlema :D Maithe on tõesti väga-väga hea tantsija!! Kava täitsa areneb ;) Kui tantsimisest küllalt, siis mängisime niisama batuudil, tegime videosi, reportaaže jne :D Ühesõnaga veetsime koos ühe väga imelise, mõnes mõttes tavalise, kuid ka väga erilise õhtu <3

Võib-olla veel mäletate, et meil on koolis võimalik ühele heategevuslikule ettevõtmisele raha teenida. Väiksed grupid valisid ühe abivajaja või organisatsiooni ning proovisid neile head teha. Meie grupp valis väikse Audrey, kellel on käteproteeside jaoks raha vaja. Kuna Audrey 'lugu' osutus suuremaks ja keerulisemaks, kui me arvasime ning sisse tuli veel palju teisi pooli, siis perega arutledes jõudsime järeldusele, et kõigi heaolu nimel piirdub meie heategevus väga väikse ringi sisse. Ehk siis tegime vaid väikse vahvlimüügi ning võtsime osa kooli poolt korraldatud 'konkursil', kuid ei midagi rohkemat. Sellest 'konkursist' lähemalt: Herentals'i Lõviklubi korraldab juba kolmandat aastat sellist konkurssi, kus mõndadest koolidest valitakse parimad grupid, kes proovivad just oma heategevusorganisatsioonile või inimesele toetust saada. Nende valitud gruppide vahel toimub finaal ning vinalistide vahel jagatakse ära väga suures koguses raha (heategevuseks muidugi ;)). Meie koolis osales konkursis meie klass ning meie klassist sai finaali 3 gruppi (sealhulgas ka meie :D). Niisiis, selle ürituse finaal toimus laupäeval :D

Ehk siis, Laupäeval sain kokku Valentine'ga, kes tuli meie finaali vaatama ning Erline'ga. Koos läksime finaali toimumispaika ning olime osavõtjatest esimesena kohal :) Meie grupis olid Lien, Lotte, Thalina, Lenka, Erline ja mina. Kõigil olid närvid püsti ning eriti minul, sest mu flaami keel ei ole just väga hea ning selle väga halva keelega 200-le inimesele rääkida, miks nad just pisikest Audrey'd peaksid toetama, ei ole just väga kerge. Viimasel hetkel tegime ka väikse muudatuse ning enne pisikese Audrey tutvustamist tutvustasin end algul ise, et nad siis mõistaksid, miks ma nii imelikult räägin ;) Meie esitlus läks siiski väga hästi, paremini kui koolis :D Hiljem tulid veel mõned inimesed mulle ütlema, et mu flaami keele oskus on ikka väga hea <3 Ka teistel meie kooli omadel läks väga hästi, teiste kooli omadest palju paremini (see on ka teiste inimeste hinnang ;)). Kuna aga esikolmiku liikmed pidid kõik olema erinevate koolide omad, siis ei olnud esikolmik ainult meie kooli käes. Sellegi poolest tuli võit koju ;) Võitja oli meie klassist :D <3 <3 <3 väga-väga hästi tehtud! Meie grupp ei olnud küll see, kes esimeseks jäid, kuid siiski otsustas Lõviklubi ka Audrey'le 500€ anda <3 Oleme väga-väga õnnelikud ning me teame kui palju see Audrey't ja tema pere aitab <3
Sellega sai meie heategevus läbi ning millalgi lähme veel viimast korda Audrey'ga kohtuma :)

Peale seda üritust saime Valentiniga kokku ka Paulaga. Õhtul läks Valentine oma koju ning Paula tuli minu juurde :D See õhtu oli tõesti väga-väga tore ja lahe ja lõbus jne :D
Järgmisel päeval sõitsime Paulaga Turnhout'i. Meie õnneks oli just sel päeval avatud suur turg :D Oli üks suur tavaline turg ning oli ka üks pisem ja eraldatud turg mille sissepääsu juures oli ka politsei kontroll. See pisem oli muidugi väga suurepärane. Võtsime osa ka mingist mängust, kus tuleb teatud inimesed ja hooned õige ajaga kokku viia. Alad olid kõik muidugi Turnhouti läheduses olevad asulad. Meil õnnestus kuuest kaardist 2 ;) Saime mõlemad auhinnaks ka kaardipaki :D Kes veel ei tea, siis Turnhout on mängukaartide pealinn. Just selles linnas leiutati mängukaardid ning siin asub ka suur euroopa mängukaardimuuseum. Linnas liikudes võib näha, kuidas linn on väga mängukaartide teemaline. Kirikus on valgus, mis õhtuhämaruses suurele platsile valgust näitab, ning kõik 4 valgust on eri masti kujuga :D Samuti lehvivad linnas mängukaartide teemalised lipud :)
Peale Turnhouti külastust sõitsime jällegi Antwerpenisse ja saime seal kokku Nicole'iga :) Halva ilma tõttu otsustasime lihtsalt Panos'es istuda ja niisama rääkida ;)

Selle nädala teisipäeval käisime kooliga Antwerpeni suures katedralis. Kõik viiendad klassid (eesti mõistes 10ndad) meie koolist ning ka paarist teisest koolist olid sinna kokku tulnud. Terve katedraal oli väga paksult noori täis. Juba väga alguses jagati meid pisikesteks rühmadeks, kus on õpilasi igast koolist. Põhimõtteliselt oli selle päeva mõte selles, et meile räägitu usust, suurest usukogunemisest, kuhu ikka võiks minna ja et sinna läheb igast riigist ja igast usust tohutult palju inimesi ja siis need, kes olid seal käinud rääkisid, kui tore ja hea ja vajalik see on. Siis pidime väikestes gruppides veel usust ja sellest kogunemisest rääkima. Õnneks oli minu grupp minuga samal arvamused, seda pressitakse liiga palju peale. Kui enne seda üritust olin ma üsna huvitatud sellest, kuidas Belglased on usuga seotud ja mis nad sellest arvavad jne. Mulle isegi meeldis see, kui vahest perega või kooliga kirikus käisime või kui usuõpetuse tund tuli. Aga sel päeval pressiti seda mulle liiga palju peale ning see oli isegi ausalt öeldes veidi hirmutav. Noored inimesed, minu vanused, tulevad ja räägivad kui tore on olla nädal aega koos nii suure hulgaga inimestega koos olla ja usust rääkida ning samal ajal vait olla, koos mitmete mitmete inimestega koos hommikuiümisemist teha ning ennast 'avada'. See kõik tundus mingi suuremat sorti sekti meelitamine. Minu flaami keel ei ole veel nii heal tasemel ja peamine mees, kes rääkis oli Hollandist ehk siis ta rääkis päris hollandi keelt, millest on veel extra raske aru saada, seega oli see ka kohati veits igav. Siiski on see piisavalt hea, et aru saada sellest, mida rääkisid need minu vanused noored. Kõik (täiesti tõsiselt, kõik!) need, kes käisid meile rääkimas, ütlesid, et kui neid esmalt sinna suurde kogunemisesse kutsuti, siis ei arvanud nad usust väga midagi ning ütlesid naerdes pakkumisest ära. Üks mees, kes on nüüd preester, ei tahtnud usuga midagi pistmist teha. Siiski läks ta oma õe suurel palvel sinna laagrisse ning nüüd on ta preester!!!! Kas on imelik või jah?! Ma väga vabandan, kui ma pragu kedagi solvan, mul tõesti ei ole midagi usu vastu ning mulle siiski meeldib kui inimestel on veidi usku ka millessegi, mida teadus ei saa tõestada, kuid lihtsalt kusagilt läheb minu jaoks piir. Ning minu jaoks ületati see piir just sel päeval, üks asi on see, et meile räägitakse, mis see laages on jne, kuid teine asi on see kui iga rääkija räägib kui imeline see on ja kui meile andakse paberid ühise ümisemise viisiga ning terve kirik pandakse paari lauset ümisema (lauseit, mis ei ole mingis keeles ning millel ei ole mingit tähendust).
Õnneks oli kiriku osa päevast vaid pisike osa ning pärast lõunal oli meil natuke aega, et ise niisama linna peal olla ning siis hiljem giidi'ga Antwerpenit avastada. Meie giid oli väga hea, näitas huvitavaid kohtu, kuhu muidu ei oskakski minna ning rääkis huvitavaid jutte, millest mulle enne õrna aimugi ei olnud. Ning kui ma vahest millegist aru ei saanud, siis seletasid mu kallis klassikaaslased selle mulle lahti :D Niisiis pealelõuna oli väga tore :D <3

Kolmapäeva pärastlõuna veetsin õppides! :D lma naljata, ma õppisin ja kohe väga korralikult. Nimelt pean koolis koostama portfolio. See on selline asi, kuhu sa kirjutad kokkuvõtte kõigest sellest, mis sa kindla ajavahemiku juurel oled õppinud. Minu ajavahemikuks oli pool aastat, ehk siis kokku tuli u 12 kl teksti. Olen enda üle ikka väga-väga uhke :D

Eile, ehk neljapäeval oli koolis täitsa tavaline päev, kui välja arvata see, et kõik mu sõbrad jäävad üksteise järel haigeks. Peale kooli aga oli juba midagi erilist :D Nimelt skypesin Triinuga :D <3 <3 <3 Rohkem kui tund ja veerand skype'ida oma kalli Triinukesega <3 <3 <3

Täna on koolist vaba päev, kuna mu sõbrad on haiged või neil on juba plaanid, siis leidsin aega blogi kirjutamiseks ;)

Seekord tuli ikka jube pikk postitus, suur aplaus kõigile, kes suutsid/viitsisid selle läbi lugeda! <3

Tot volgende keer! xxx

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar