pühapäev, 5. oktoober 2014

Aeg lendab linnutiivul

Hei, hei

Jah, need pool-teist kuud on möödunud meeletu kiirusega. Lubasin eelmises postituses, et järgmine tuleb rutem, aga võta näpust. Suured-suured vabandused, aga kogu selle kiire elu sees ei ole ma lihtsalt ennast piisavalt kokku võtnud ja olen blogimise jaoks varutud aja hoopis magamisega täitnud.

Niisiis...

Üleeelmisel laupäeval (20.09) käisin ma Bobbejaanland-il. See on Belgia üks suuremaid lõbustusparke (vms, ei oska sellele nime panna :)). Ameerikamäed ja särgid-värgid :) Väga-väga lahe. Isegi kõige hirmutavamatel radadel käisin ära ja veel mitu korda, olen väga uhke! :)


Sama päeva õhtul käisin ma oma esimesel festivalil: Sunset. See oli mega lahe, muusika oli super ja seltskond oli parim! Tänu sellele festivalile sain tuttavaks paljude minuga samas külas elavate endavanustega. Nad on väga-väga lahedad ja nüüdseks oleme juba muudki  lahedat koos teinud.

Järgmisel päeval oli mu esimene Chiro, see on Belgias väga populaarne ja enamasti ollakse Chiroga seotud juba esimesest klassist peale. Chiro on midagi sellist, kus noored tulevad kokku ja teevad koos midagi lahedat, mis veidi vanemad on neile välja mõelnud ;)

Järgmisel nädalal olin jälle koos oma mega-vinge Gierle-gängiga ;) Siinsed inimesed on tõesti väga lõbusad ja lahedad ning siin, Belgias, iga päev midagi toimub ja noored on enamik ajast kodust eemal. Ka teised võp-id on öelnud, et elu Belgias on palju elavam ja noored veedavad perega vähem aega koos.

Sel neljapäeval oli meil klassiga rattatrip, kus meid jagati gruppidesse ja lasti Herentals't avastama. Pidime küsimustele vastuseid otsima vms, aga kuna ma ei saa veel flaami keelest aru, siis mina olin lihtsalt turist ja tegin kõigest pilti ;) (üldiselt ei ole klassiüritustel telefoni kasutamine lubatud, aga minu grupile anti eriluba, sest ma olen vahetusõpilane :D ) See päev oli tõesti mega tore, sest ilm oli super ilus (+25 - +27) ja ma olin koos oma väga heade sõpradega.

5stw2 -parimad!

Eile käisin koos mõne teise võp-iga Brüsselis!! :) Sellise seltskonnaga on võimatu normaalseks jääda ehk ... fotobombimine tänu millele tutvusime palju uute inimestega erinevatest riikidest, Brüsselis ringi ekslemine ning veel palju muud ;). Brüssel on väga ilus ja oli väga tore seda linna koos nendega avastad. See päev jääb igaveseks meelde!

Kõige kallim kolumblane

 Eesti, Uus-Meremaa, Kolumbia, Belgia (Wallonia)






Girls power top of the Brussels












Manneken pis!!!

Eesti/Belgia selfie @Brussels



Täna käisime perega paari firma avatud uste päeval, sain oma nimega plakati :) jeiii! Jällegi üks tore päev, mida hiljem meenutada :)

Erinevusi Belgia ja Eesti vahel tuleb iga päev aina rohkem ja rohkem juurde. Nt:
1) Belgia on Eestiga võrreldes ikka väga soe maa ja minu jaoks on juba väga imelik, et ma veel praegu lühkarite ja t-särgiga ringi saan käia. Kuigi jah, kõik ütlevad, et see aasta on tavalisest soojem, nii et mul on väga vedanud.
2) Inimesed veedavad perega vähem aega koos
3) Pea iga päev toimub lähistel midagi -kas siis pidu, festival, tsirkus või siis paar korda aastas toimuvad üritused (neid on siin väga palju). Siinne elu on ikka palju palju kiirem kui Eestis.
4) Olen seda ka varem maininud, aga tasub korrata: jalgrattad on väga tähtsad.
5) Belgia raadiotel on meeletult hea muusikamaitse ja Belgia lauljad teevad väga häid laule ;)
6) No ja muidugi on Belgia loodus (taimed/loomad) Eesti omast veidi erinev :)

Nagu ka arvasin, siis unustasin kooli kohta päris palju rääkimata. Ehk siis  veidi rohkem informatsiooni koolist:
1)AGENDA: kõikide õpilaste püha raamat! See on pm nagu meil oli esimestes klassides päevik, aga 1000 korda olulisem. Sinna kirjutad sa tunniplaani ja selle, mida tunnis tegid (see oa on eriti oluline). Isegi mina, vahetusõpilane, sain veits sugeda, et paar üksikut tundi ei kirjutanud (pean seda flaami keeles tegema). Iga teatud aja tagant annavad õpetaja ja lapsevanem agendasse allkirja. Aga see on vaid üks osa agendast. Sinna peab koguma hulgaliselt muid allkirju. Nt, kui viid kooli paberi, siis kirjutad agendasse, et viisid ja vanemad peavad ka sinna allkirja panema ;)
2)Kui Eestis käivad vaid väga väga väga vähesed algkooli lõpetanud õpilased seljakottidega, siis siin on see väga populaarne :)
3)Kõikide pliiatsite, vildikate ja markerite kaasas kandmine on siin väga oluline. Väga paljud ülesanded on kuidagi seotud markeerimisega (vist, ma ei saa veel aru, aga kõik teised igatahes on oma töövihikut täis markeerinud). Ja poisid on selles osas (korralikult pinali kaasas kandmises) veel eriti hoolikad :)
4)Raamatute rebimine!!! Vb juba kirjutasin sellest varem, aga kordamine on tarkuse ema. Töövihikud/raamatud (need on üheks raamatuks kokku miksitud) on mõeldud rebimiseks. Sõna otseses mõttes. Minu esimene kodutöö oli flaami keele raamatust esimesed lehed välja rebida ja kausta panna. Ahjaaa, Belgias ei ole vihikuid, siin on lihtsalt töölehed ja mõned tühjad paberid, mida kausta vahel kaasas kannad :) Aga rebimisest, see on selleks, et kogu aeg tervet raamatut kaasas ei peaks kandma, aga siiski ... minu jaoks on see väga imelik. Raamatud on juba algsel kujul augustatud, et siis lehti välja rebides saaks need kohe kausta vahele panna.
5)Kool on VÄGA oluline! Nt kodutööd, kui Eestis on paar minutit enne tunni algust kodutööde tegemine normaalne (mitte et ma arvaks, et see on hea ja tore, aga nii lihtsalt on), siis siin nii ei ole. Kodutööd tehakse ikka kodus. Samas saan ma veits ka aru. Belgias, vähemalt minu koolis, on eksamid iga aasta ja kui läbi kukud, siis jääd klassi kordama. Nii et isegi minu koolis, mis on hea tasemega kool, on klassi kordajaid üllatavalt palju.

Raudselt unustasin jälle midagi, agaküll siis järgmisel korral tuleb lihtsalt selle võrra pikem postitus :)

Suured kallistused Belgiast!!!

2 kommentaari:

  1. Lugesin eile su blogi, nii meenutamise mõttes otsast-otsani läbi. su kirjutised olid juba varem head, aga iga postitusega järjest paremaks lähevad, kirjutamine sobib sulle. Ootan peatselt järgmist :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Haha, aitäh!!! Luban siis järgmise postituse varsti teha ;)

      Kustuta