kolmapäev, 27. august 2014

Esimesed nädalad Belgias vol.2

Hei-hei :)

Eelmises postituses kirjutasin rohkem oma tegemistest Belgias, kuid nüüd proovin rohkem kirjeldada erinevustest Eesti ja Belgia vahel ning anda kiire ülevaate oma siinsest eluolust :)

Esiteks, enamikel peredel on kodus oma fritüür, nagu ka minu kodus ja teiste võpide (vahetusõpilaste) peredes. Ja friikaid süüakse ikka päris tihti.

Teiseks, siin on väga palju farme ning enamasti on need keset tavalisi elumaju.

Kolmandaks, siin on igal pool maisi põllud, ka linnades. Elumajade hoovis on ka, aga need on sellised pisikesed, paari ruutmeetrised.

Neljandaks, päikesepaneelid. Need on vist küll igal kolmandal majal, kui mitte tihedamini (minu suguvõsas on kõigil). Ja mu hostema rääkis, et see on nagu investeering, sest sealt saadud elekter ei tule otse sulle endale, vaid mingisse ühisesse elekstrijaama vms ning selle elektri pealt, mida sina ära ei kasuta, saad teatud aja tagant raha. :)

Viiendaks, siin süüakse enamasti saia. See on hommikusöögiks ja lõunaks ning kui soovid siis ka õhtusöögi kõrvale. Ah ja, ainuke soe toit päevas on õhtusöök, aga siis on see ikka väga korralik. Eelroog (selleks enamasti püreestatud supp) ning alles siis põhiroog :)

Kuuendaks, vihmavari tuleb alati lähedal hoida, sest täiesti suvalistel hetkedel ja keset ilusat ilma võib hakata sadama. Ja siin sajab ikka väga palju. Hostema ütles, et eriti hull on August ning Septembrist läheb ilm tavaliselt ilusaks :)

Seitsmendaks, siin sõidetakse väga-väga palju jalgratastega. Isegi kui vihma sajab, siis ei ole mingi probleem rattaga poodi saia järgi minna (ükskõik kui kaugel see pood siis on). Ning hommikul on üsna tavaline, et minnakse rattaga tööle :) tublid sportlikud inimesed :)

Minu kodust rattaga u 15 minuti kaugusel on kohalik jäätisefarm :) St, et seal tehakse kohapeal kohalikust piimast jäätist ning seda saab siis kas kaasa osta või seal samas mõnusas toakseses süüa :) Maitseid on seal küll igasuguseid ja enamikke ei olnud ma varem isegi näinud.

Ja mul kasvavad kodus viinamarjad :) jeee!! Ja mul on hoovis väike bassein kaladega :) (mega ilus, nagu päris tiik :)) Ning meil on kanad, tuli välja et enamikel võpide perekondadel on.

Minu külas on veel üks võp, aga jällegi teise programmiga ja ma pole teda veel päruselt näinud. Kuid siiski tore, et siin lähedal on veel keegi, kes on minuga samas olukorras :)

Suured-suured kallistused Belgiast!!!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar